WYRÓŻNIENIE DLA LICEUM ŚW. RITY JAKO SZKOŁY WSPIERAJĄCEJ U UCZNIÓW KOMPETENCJE TAKIE JAK PRACA W ZESPOLE, KREATYWNOŚĆ, ROZWĄZYWANIE PROBLEMÓW, ZARZĄDZANIE PROJEKTEM, PRZYWÓDZTWO, PRZYZNANE PRZEZ ZWOLNIONYCH Z TEORII
W tym roku cztery uczennice klasy 1LO, Karolina Drabik-Bańbuła, Wiktoria Gucwa, Magdalena Markiewicz, Dorothea Theodorikas, realizowały projekt społeczny zaszyfrowani# w ramach jedynej praktycznej ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii.
Projekt zaszyfrowani# był autorskim pomysłem dziewczyn. Wymagał od nich wiele
pracy i czasu, ogromnego zaangażowania i wielu wyrzeczeń. Udało im się go
ukończyć, ale zamierzają kontynuować swoje działania także w przyszłym roku, by
całkowicie wywiązać się ze złożonych w projekcie deklaracji. Informacje o samym
projekcie, jego celu i podjętych działaniach znajdziecie w jednym z
wcześniejszych wpisów na naszej stronie.
Dlaczego dziewczyny podjęły wyzwanie, z czym wiązała się realizacja projektu i jakie były jego efekty, wyjaśnia Magdalena Markiewicz:
Postanowiłam robić projekt w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, ponieważ czułam w swoim życiu jakiś niedosyt, chciałam robić coś więcej niż tylko chodzić do szkoły. Podczas realizacji projektu było wiele upadków, czasami któraś z nas miała gorsze chwile, było wiele wątpliwości, rozterek i pytań czy to, co robimy, na pewno ma sens, ale poradziłyśmy sobie z tym, bo byłyśmy razem. Przez cały czas wspierałyśmy się mocno i tak też narodziła się nasza przyjaźń. Zaczynając swoją przygodę z ZWZT, miałam nadzieję, że będę częścią czegoś fajnego, że zrobimy ciekawy projekt i tyle. W rzeczywistości zyskałam cudownych przyjaciół, poznałam wiele świetnych osób i przekonałam się, że mam niesamowitych nauczycieli, którzy zawsze będą mnie wspierać.
24 kwietnia autorki projektu, wraz z opiekunem, panią Joanną Gaweł,
uczestniczyły w uroczystym, oficjalnym finale Zwolnionych z Teorii, który
odbywał się w halach Global Expo w Warszawie. Dzięki pracy i sercu dziewczyn
włożonych w projekt nasze liceum otrzymało wyróżnienie jako szkoła wspierająca
u uczniów rozwój kompetencji takich jak praca w zespole, kreatywność,
rozwiązywanie problemów, zarządzanie projektem, przywództwo. Sam finał był
niezwykłym wydarzeniem, które autorki projektu wspominają w ten sposób:
Karolina Drabik-Bańbuła
Na Wielkim Finale poznałyśmy wiele niesamowitych osób, zespołów projektowych. Weszłyśmy w społeczność Social Wolves – Wilczą Społeczność. W społeczność, która chce działać, pomagać, robić coś ciekawego w życiu, a przede wszystkim się NIE PODDAJE! Są to tysiące osób, które ukończyły swoje autorskie projekty – Finaliści Olimpiady Zwolnionych z Teorii. Na Gali Finałowej Zwolnionych z Teorii miałyśmy okazję również poznać panią Ambasador Stanów Zjednoczonych oraz pana Wojciecha Kolarskiego – podsekretarza stanu w kancelarii prezydenta RP. Uwierzcie mi, JEST TO NIEZAPOMNIANE UCZUCIE BYĆ NA TAK OGROMNYM, NIEZWYKŁYM FINALE I CZUĆ, ŻE SIĘ UDAŁO, ŻE SKOŃCZYŁEŚ, POMOGŁEŚ. Czy nie bylibyście z siebie dumni?
Dorothea Theodorikas:
Podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii 2019 miałyśmy okazję wysłuchać prezentacji projektów uczestników Pitch Contestu. Polegał on na zaprezentowaniu swojego projektu widowni i jury w ciągu 3 minut. Następnie uczestnicy przez 2 minuty odpowiadali na pytania zadawane przez jury. Moją uwagę zwrócił projekt BigPiano. Projekt ten zorganizowany był przez grupę nastolatków z Włocławka, którzy zauważyli, że w ich mieście nie ma zbyt dużo atrakcji, więc postanowili stworzyć własną: ogromne pianino, z którym odwiedzili między innymi okoliczne szkoły. Była to bardzo ciekawa inicjatywa. Została oznaczona nagrodą „Złoty Wilk” – jednym z najlepszych projektów ogólnopolskich. Pomysły i sukcesy pozostałych projektów inspirują nas do ponownego spróbowania swoich sił za rok. Może i wy dołączycie?
Bardzo serdecznie gratulujemy dziewczynom sukcesu! Dziękujemy im za to, że swoimi autorskimi, samodzielnymi działaniami reprezentowały nasze liceum. Jako cała społeczność szkolna jesteśmy dumni, że są wśród nas i swoimi pomysłami i czynami inspirują nas do działania.